Ska vi vara på Instagram? Och hur når vi ut där? På lite mer än fem år har Instagram gått från att vara något för fotointresserade iphonenördar till att ha mer än 400 miljoner aktiva användare. Företag, politiker, kollegor, kändisar, Dalai Lama – snart är ”alla” där.
I Sverige växer Instagram med rekordfart. 40 procent av internetanvändarna i Sverige är på Instagram. I år passeras troligen 50-procentgränsen. Och nu kan företag även köpa reklamplats. Hur ska vi som företag och organisation förhålla oss till Instagram?
Bodil Johansson är fotograf och hängiven instagrammare, så kallad ”iger”. Hon startade gruppen @igersmalmoe redan 2011 och har massor av Instagram-erfarenhet i bagaget.
På årets första Wirtén-frukost delar Bodil med sig av sina bästa tips – inte minst hur du själv kan använda din telefon för att ta bilder för din digitala kommunikation som engagerar. ”Den bästa kameran är den du har med dig”, är Bodils motto.
Bodil kommer bland annat ta upp:
* Varför och vad på Instagram.
* Att hitta sin visuella röst.
* Att använda hashtags.
* Att använda sin smarta telefon smart.
* Tips på bra bildappar.
Frukost serveras från kl 7.30. Föreläsningen börjar kl 8.15.
Tid: Torsdag den 28/1, kl 07.30-9.15.
Plats: Wirtén Content Agency, Kalendegatan 25, Malmö
Anmälan: Begränsat antal platser, först till kvarn gäller. Anmäl dig senast 26/1.
MISSA INTE NÄSTA FRUKOST PÅ WIRTÉN:
18/2: Native advertising, marknadsföringens nya svarta – Johan Unger från mediateknikföretaget Strossle förklarar hur native advertising (digital textreklam) fungerar och hur du når ut effektivt och trovärdigt utan att drabbas av så kallade adblockers.
Anmäl dig här!