Native advertising – digital textreklam – växer så det knakar i takt med att allt fler av oss använder så kallade adblockers för att slippa reklam på nätet. Men vad är native advertising egentligen? Hur fungerar det? Hur kan jag använda det?
Johan Unger är produktchef och medgrundare på mediateknikföretaget Strossle. De hjälper mediaföretag att exponera så relevant innehåll som möjligt för varje läsare – baserat på läsmönster. I Strossles erbjudande ingår attraktiva annonsplatser för redaktionellt innehåll, så kallad native advertising.
Välkommen på frukostmöte där Johan kommer att räta ut följande frågetecken:
* Vad är native advertising?
* Vad är viktigt att tänka på kring redaktionell distribution?
* Hur kan du driva trafik med hjälp av native advertising?
Läs mer om native advertising på vår blogg Lustgården!
Frukost serveras från kl 7.30. Föreläsningen börjar kl 8.15.
Tid: Torsdag den 18/2, kl 07.30-9.15.
Plats: Wirtén Content Agency, Kalendegatan 25, Malmö
Anmälan: Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.
Missa inte nästa frukost på Wirtén:
24/3: Strategier för sociala medier. Känner du ibland att du frågar dig varför? Vad vill vi? Var ska vi vara? Hur får vi alla sociala medier att hänga ihop? Johan Åberg, expert på sociala medier, skapar ordning bland alla trådar och hjälper dig på vägen mot en sammanhållen strategi för sociala medier.
Illustrationen är publicerad med tillstånd av bplanet på FreeDigitalPhotos.net