Wirtén viktar över till content marketing. Efter att ha titulerat sig PR-byrå i tio år byter vi nu namn till Wirtén Content Agency.

Vi har i grund och botten alltid sysslat med content. Effektiv PR idag är content marketing.

Wirtén startade 1998 som en redaktionell byrå som producerade kundtidningar, interntidningar och nyhetsbrev. Sex år senare breddade vi erbjudandet till att innefatta PR i betydelsen strategisk kommunikation, varumärkesarbete och mediarelationer. Nu går vi tillbaka till rötterna.

För oss handlar content marketing om berättelser som berör och kunskap som berikar, förmedlat huvudsakligen i egna kanaler. Detta har alltid varit vår kärnkompetens och vi känner oss fullständigt hemma inom content.

Vår långa erfarenhet av content i kombination med spetskompetens inom digitala medier gör att steget var helt naturligt att byta benämning på byrån.

Vårt senaste uppdrag, att producera ett digitalt magasin vars innehåll både kan och ska publiceras parallellt i andra digitala kanaler, är ett typexempel på hur vi ser på såväl vår som marknadens utveckling i stort. En utveckling som är oerhört spännande, men som kräver andra sätt att arbeta än den traditionella pr-byrån.

 

Vill du hålla dig uppdaterad om content marketing och bli inbjuden till våra frukost/AW-seminarier? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!