SÅ SÄTTER DU UPP EN REDAKTION FÖR CONTENT MARKETING
Att arbeta med content marketing kräver ett redaktionellt sätt att tänka och arbeta. För att lyckas med det måste du bilda en redaktion. Så här gör du. BÖRJA MED [...]
Att arbeta med content marketing kräver ett redaktionellt sätt att tänka och arbeta. För att lyckas med det måste du bilda en redaktion. Så här gör du. BÖRJA MED [...]
Använd quiz för att engagera publiken i din content marketing. Här går jag igenom hur en quiz passar med professor Jonah Bergers modell Stepps för virala budskap. Jag minns [...]
Har ditt företag en blogg? Finns ni på Facebook? Har ni ett nyhetsflöde på hemsidan? Grattis, då är ni i själva verket även publicister. Och då kan det vara [...]
”I begynnelsen fanns Ordet och Ordet fanns hos Gud, och Ordet var Gud.” Så börjar Johannesevangeliet i Bibeln. Men även om dina ord inte kommer vara synonyma med Gud, ska du [...]
Native advertising – ännu ett engelskt uttryck och fenomen att förhålla sig till. Vad är då detta? Ja om vi börjar med att försöka hitta ett svenskt uttryck: Naturlig [...]
En publicist har alltid bara en sak för ögonen: publiken. Det måste du också ha. För att lyckas i din content marketing måste du förstå vad din publik vill [...]
Bloggen där det här publiceras heter Lustgården. Jag har publicerat en e-bok som heter ”Lustgården – din guide till content marketing”. Vad menar jag med det? Ligger det något [...]
Kunskap som berikar – det är ett av mina ledord i all contentproduktion. Du kan dela med dig generöst av din egen kunskap. Men även andras, genom att kuratera [...]
Journalistik kallas den framställning, insamling, urval och bearbetning av innehåll som präglas av rapportering från verkliga, och ofta aktuella händelser, nyheter. /…/ Den teknik som kan sägas utgöra journalistik består främst [...]
En ryggrad i hantverket att producera innehåll är intervjuer: nöjda kunder, intressanta branschprofiler, experter om lagar och standarder med mera. För att innehållet ska bli bra krävs att intervjun [...]