ABC FÖR CONTENT MARKETING – EN ÖVERBLICK
En grundregel när du ska göra en presentation eller hålla en föreläsning är följande disposition: 1) Säg vad du ska säga. 2) Säg det. 3) Säg vad du har [...]
En grundregel när du ska göra en presentation eller hålla en föreläsning är följande disposition: 1) Säg vad du ska säga. 2) Säg det. 3) Säg vad du har [...]
Den som lyckas skapa ett engagemang kring sitt content når längre, fler och djupare. Det kanske bästa sättet att engagera är att vända på steken. Skapa först något som [...]
När jag pluggade media- och kommunikationsvetenskap i slutet av 1980-talet (fast det hette informationsteknik då, minsann) skrev jag min C-uppsats i ämnet kundtidningar. Det fanns i princip ingen forskning [...]
När kabelkanalerna gjorde intåg i Sverige på 1980-talet fick vi ett nytt ord: zappa, en beteckning för att snabbt bläddra mellan kanalerna. Idag känns uttrycket något daterat, men det [...]
Den 23 april 2005 lanserades en sida där vem som helst kan ladda upp filmer: Det allra första Youtube-klippet, Me at the Zoo, laddades upp av en av grundarna, [...]
Du har säkert tittat på TV-programmet Talang eller Idol någon gång. Då vet du vad det är juryn är ute efter – Det Där. Det som gör att artisten [...]
Kopplingen till marketing automation och säljarbetet gör att fokus för content marketing lätt blir just effekter på försäljningen. Men glöm inte att det i hög grad handlar om att [...]
Content marketing är inte kampanjbaserad. Det är en process och ett förhållningssätt till din marknadskommunikation. Den är ständigt pågående. Minns Lustgården – din content marketing är en trädgård som [...]
I förra inlägget om bokstaven S, var jag inne på vikten av trovärdighet, då det bygger upp ett kommunikationskapital. Content marketing handlar väldigt mycket om just detta. Genom att [...]
”Baserad på en verklig händelse!”. Inom förlags- och filmbranschen är det ett starkt försäljningsargument som vi alla har mött många gånger. Att det används så ofta beror naturligtvis på [...]